parkour.no forum
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
31.07.2010, 05:05

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
21813 Posts in 1274 Topics by 8705 Members
Latest Member: CritmS2008
* Home Help Search Calendar Login Register
*ShoutBox
+  parkour.no forum
|-+  Parkour
| |-+  Teknikker
| | |-+  Dash Vault - Effektiv, eller ikke?
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Dash Vault - Effektiv, eller ikke?  (Read 531 times)
Nakmus
Traceur

Aka. Erlend

View Profile
« on: 22.09.2009, 21:09 »

Hei

For meg så virker det som om at Dash Vault ikke er så effektiv som man kunne ønske i Parkour, selv om, vaultet kan sikkert se stilig ut, men, de fleste hinder som du kunne ta en "dash" over, kan man finne andre, mer effektive og kanskje mer håndledds-vennlig enn Dash.

Jeg vil gjerne høre deres mening om denne vaulten, og kanskje ha en liten scenario hvor man kunne bruke den isteden for catpass elns.

~"A life lived unexplored is a life not worth living"~
Leonard
Traceur

Let's go climbing!

View Profile
« Reply #1 on: 22.09.2009, 21:09 »

jeg kan nevne at jeg aldri har fått mye bruk for dash, med mindre det er for å se litt funkyfresh ut Blunker

Nakmus
Traceur

Aka. Erlend

View Profile
« Reply #2 on: 22.09.2009, 22:10 »

Ja, det eneste jeg kan tenke meg den er brukbar for, er for å opprettholde mer av  'flowen' når du er over hinderet, som andre vaults kanskje ikke greier.

Sindre
krøkke!!!!
Traceur vétéran

!yay! 93845035

View Profile WWW
« Reply #3 on: 22.09.2009, 22:10 »

Når du ikke kommer over hinderet med ett hopp eller noe, er "dash" som da brukes som en redningsteknikk, brukbart. ellers? nah...

Smiler
Joachim
Krølle
Global moderator
Traceur vétéran

Personal Text:

View Profile
« Reply #4 on: 23.09.2009, 07:07 »

Når du ikke kommer over hinderet med ett hopp eller noe, er "dash" som da brukes som en redningsteknikk, brukbart.

Yessss

Synes dash er effektivt i komboer, man kommer fint inn i satsen til en evt catpass etter landinga i dash...  Ellers er det ganske mange andre måter å komme seg raskere over synes jeg. Er litt style-vault over det ja

Aktiv traceur siden 06. Hjembyen er Bodø, men bor i Nannestad
E-mail/MSN: joachim[at]kreativt.com
Snorre
Traceur

Snorre her!

View Profile
« Reply #5 on: 23.09.2009, 07:07 »

se for deg du skal vaulte ned et drop er dash en lur vault, for når du lander dashvaulten så lander du med bena ganske strake å gjør at du kan dempe landingen bedre, for da har bena sjangs til å bruke mer av den "fjærings"tekinken enn vis du lande med bena samlet.  
dette kan være bull men mener det virker sannsylig og logisk når jeg sitter her på skolen å tenker over det..

Canon EOS 5D mark II | Canon EF 50mm f/1.8 | Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM| Sigma Blitz EF-530 DG Super | Canon Speedlite 430exII | Umberella & tripod

frihet er d
4RUN
Traceur

SHIT :O

View Profile
« Reply #6 on: 21.10.2009, 18:06 »

se for deg du skal vaulte ned et drop er dash en lur vault, for når du lander dashvaulten så lander du med bena ganske strake å gjør at du kan dempe landingen bedre, for da har bena sjangs til å bruke mer av den "fjærings"tekinken enn vis du lande med bena samlet.  

Hehe, så var det det med å hoppe fra steder da... Rekke tunge Men jojo, det er nok det den funker best til, og den er så mye vanskligere (ikke alltid) å utføre i forhold til mange andre vaults at jeg ikke tenker over det engang...

Livet er mer enn parkour...
Man må jo spise og sove xD

Ny gruppe, 4RUN!
Medlemmer:
Joakim
Oscar
Kristoffer
Jostein
Tommy
Pewz
Traceur

View Profile
« Reply #7 on: 24.02.2010, 00:12 »

Jeg fikk vondt i handleddene når jeg tok dash og ingen av de andre.
Er det noe jeg gjør galt?

Onii er "bare" en gud ikke noe mer.
Nakmus
Traceur

Aka. Erlend

View Profile
« Reply #8 on: 24.02.2010, 16:04 »

Mulig du hopper litt for rett opp, så rett ned igjen på hendene, slik at håndleddene får mer trykk, prøv heller å hopp mer over hinderet, og bare støtt deg nede med hendene.

Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: