parkour.no forum
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
31.07.2010, 05:05

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
21813 Posts in 1274 Topics by 8705 Members
Latest Member: CritmS2008
* Home Help Search Calendar Login Register
*ShoutBox
+  parkour.no forum
|-+  Hjelp
| |-+  Forumet
| | |-+  Slatters sykdom
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Slatters sykdom  (Read 3057 times)
Eirik
Noveau membre
**

View Profile
« on: 13.09.2008, 11:11 »

Jeg begynte å trene parkour i Juli 07. Alt gikk helt fint, ingen problemer. Men så i beynelsen av oktober 07 fikk jeg vite at jeg hadde fått slatters i høyre kneet Gråter
Jeg holdt meg unne fotball, parkour og alt som hadde med beina å gjøre i et halvt år. Men så orket jeg ikke mere, jeg begynte smått med parkour igjen. Hvis jeg holdt meg til en hvis grad var det greit, men det klarte jeg ikke. Lysten av å hoppe fra steder ble for stor.
I juli 08 begynte jeg å trene parkour som før igjen. Men det var ikke det samme, hvis jeg drev med parkour på mandag kunne jeg ikke gjøre noe som helst på tirsdag, fordi beinet stivnet helt.
Jeg var på en kontrolsjekk pga kneet i forrige mnd. Legen sa at jeg måtte regne med å ha slattersen i flere år til.  Gråter

Så det jeg lurer på er om noen har noen forslag til åssen jeg kan trene parkour?
Og om noen har hatt slatters og har noen gode tips?

Pey
Traceur

mob: 416 99 256

View Profile WWW
« Reply #1 on: 13.09.2008, 13:01 »

Jeg har vært i kontakt med legen min før angående dette. Siden jeg en tid var usikker om jeg kunne ha liknende
Her er en øvelse som er vitenskapelig vist at hjelper... Legens ord ikke mitt.

selv om du ikke har slatters, så burde du gjøre disse øvelsene, for å forebygge alle kneskader! En ting som er viktig er at du ikke trener noe annet enn disse øvelsene de første to ukene

Øvelsene er nesten som vanlig knebøy, bare at du skal stå på tærne når du gjør det. Du trenger kanskje å støtte deg til noe, for det er ganske vanskelig og holde balansen. Det som også er viktig, er at du ikke strekker bena helt ut! Det skal alltid være litt bøy i knærne.

Øvelsene skal utføres to ganger om dagen. Du starter med 3 x 12 repetisjoner og holder på sånn en uke. Deretter øker du til 3 x 20 repetisjoner. Etter en uke til tar du 3 x 30. De neste 14 dagene skal du øke med 1% hver dag.

Etter den perioden skal plagene være borte, men det er viktig at du fortsetter å gjøre øvelsene innimellom. Ikke like ofte, men la oss si minst tre ganger i uken.

Dette er en øvelse som jeg vet er anbefalt til andre gjennom alt fra legens anbefaling til nettleger på fitness forum rundt om.

Har nylig blitt pappa til en liten gutt som heter Odin. Elsker både han og Beathe.

"In our skill we trust"

Drevet med parkour og freerunning i snart 7 år. Herlig livsstil.

Preben@peymedia.no
41699256

www.prebenhunstad.com
TM
Traceur

View Profile
« Reply #2 on: 03.02.2010, 08:08 »

øvelsen som Pey sikter til er også en øvelse som er blitt svært populær i noen PK miljøer fordi den bedrer balansen din med tusen prosent! prøv å gjør den på et gjerde Smiler

sjekk demondrills og american parkour på youtube, der er det mange øvelser for parkour Blunker
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: